olim

Przedstawiamy wyniki ogólnopolskiego konkursu OLIMPUS z języka angielskiego, języka polskiego oraz matematyki uczniów klas I,II i III. Wszystkim serdecznie gratulujemy wyników i życzymy dalszych sukcesów.

 

JĘZYK ANGIELSKI
Aurelia Łukasiewicz klasa I, 191 pkt., miejsce 10, Dyplom laureata
Franciszek Czarnecki klasa I, 184 pkt., miejsce 14, Dyplom laureata
Kacper Rydz klasa III, 192 pkt., miejsce 10, Dyplom laureata
JĘZYK POLSKI
Alicja Morka klasa I, 197 pkt., miejsce 4, Dyplom laureata- nagroda książkowa
Maria Sękowska klasa I, 196 pkt., miejsce 5, Dyplom laureata- nagroda książkowa
Buse Ahmedova klasa I, 195 pkt., miejsce 5, Dyplom laureata- nagroda książkowa
Wiktoria Leszczyńska klasa I, 188 pkt., miejsce 9, Dyplom laureata
Jakub Młynarczyk klasa I, 186 pkt., miejsce 10, Dyplom laureata
Michał Bajer klasa I, 181 pkt., miejsce 12, Dyplom laureata
Lena Otachel klasa I, 178 pkt., miejsce 14, Dyplom laureata
MATEMATYKA
Maria Sękowska klasa I, 205 pkt., miejsce 3, Dyplom laureata- nagroda książkowa
Franciszek Czarnecki klasa I, 205 pkt., miejsce 3,Dyplom laureata- nagroda książkowa
Aurelia Łukasiewicz klasa I, 203pkt., miejsce 4, Dyplom laureata- nagroda książkowa
Lena Otachel klasa I, 194 pkt., miejsce 9, Dyplom laureata
Michał Bajer klasa I, 190 pkt., miejsce 11, Dyplom laureata
Alicja Morka klasa I, 188 pkt., miejsce 12, Dyplom laureata
Filip Łuszczyński klasa I, 185 pkt., miejsce 13, Dyplom laureata
Natalia Maj klasa II, 206 pkt., miejsce 3, Dyplom laureata- nagroda książkowa
Noemi Wołowiec klasa II, 204 pkt., miejsce 4, Dyplom laureata- nagroda książkowa
Mateusz Zabłotny klasa II, 195 pkt., miejsce 8, Dyplom laureata
Zuzanna Wojcierowska klasa II, 194 pkt., miejsce 9, Dyplom laureata
Zuzanna Czapelska klasa II, 193 pkt., miejsce 9, Dyplom laureata
Milena Łoszek klasa II, 181 pkt., miejsce 15, Dyplom laureata
Kacper Rydz klasa III, 200 pkt., miejsce 6, Dyplom laureata
 
 Uroczysta akademia z okazji rocznicy uchwalenia
 
Konstytucji 3 Maja.
 
3maj
 
Aby upamiętnić ten doniosły fakt w historii Polski, klasy: IV, V i VII wraz z wychowawcami przygotowali montaż słowno-muzyczny
o patriotycznej wymowie. Apel rozpoczęto wprowadzeniem sztandaru oraz odśpiewaniem hymnu państwowego.
Przypomniano uczniom ważne fakty z historii Polski. Nie zabrakło także odświętnych strojów i wyeksponowania symboli narodowych, a także ubiorów szlacheckich.🇵🇱🇵🇱🇵🇱🌹🌹

"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki"

lsch 2

 

Uczniowie klasy II zakończyli realizację II modułu projektu "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki". W tej części modułu omówiliśmy lekturę Marii Kownackiej " Plastusiowy pamiętnik". Dzieci uzupełniły swoje lekturniki, wykonały figurki z plasteliny przedstawiające głównego bohatera Plastusia oraz wykonały samodzielne przybory szkolne do piórnika.

galeria

pszczoły  Warsztaty

"Z WIZYTĄ W PASIECE"

 

W dniu 27 kwietnia w naszej szkole odbyły się warsztaty o tematyce "Z wizytą w pasiece". Na zaproszenie Pani Anny Dróżdż wychowawcy klasy III zajęcia poprowadził lekarz wet. Pan Robert Narożnicki który należy do Rejonowego Koła Pszczelarzy w Końskich. Warsztaty odbyły się dla uczniów klas I-III. Dzieci z zainteresowaniem wysłuchały Pana Roberta opowiadającego o pracy pszczelarza, obejrzały podstawowy sprzęt jaki używany jest w pasiece, spróbowały naturalnego miodu.

zdjęcia w galerii

KONKURS MATEMATYCZNY "PUCHACZ PIOTR"

 

Dnia 5 kwietnia odbył się ogólnopolski konkurs matematyczny "Puchacz Piotr". Do udziału w konkursie przystąpili uczniowie klas I-III, osiągając bardzo dobre wyniki. Do drugiego etapu konkursu, który odbędzie się w Kielcach zakwalifikowało się czworo uczniów naszej szkoły:
 
Klasa I - Michał Bajęr, Jakub Młynarczyk
Klasa II - Natalia Maj, Zuzanna Wojcierowska
 
Wszystkim dzieciom serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w kolejnym etapie konkursu.
puchacz
LABOCIAKIlabociaki 137676
 
W dniu 11 kwietnia w naszej szkole odbyły się pokazy chemiczno-fizyczne, elektryczności i magnezu oraz zajęcia z biologii które przeprowadziła firma LABOCIAKI z Warszawy. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem brali udział w zajęciach które wniosły wiele ciekawych informacji do ich życia. Klasa V i VII uczestniczyła w pokazie elektryczności i magnezu na których skonstruowali silnik homopolarny - wirującą cewkę. Klasa III i IV zapoznała się z budową skóry, którą następnie mogli oglądać pod mikroskopem, dowiedzieli się również do jakich skutków może doprowadzić głodzenie się, i wiele innych. W klasie I i II uczniowie zaobserwowali między innymi zjawiska odwracalne brudna woda- czysta woda, chemiczne pompowanie balonu, słodka piramidę kolorów, zielony płomień itp.
To były bardzo naukowe zajęcia i dziękujemy wszystkim uczniom którzy wzięli w nich udział.😉
 

Drodzy rodzice, kochani uczniowie

Dziękuję za Wasze zaangażowanie w świąteczną akcję „List od Przyjaciela”…🧏‍♀️🧏
Dziękuję również rodzicom, którzy napisali życzenia od siebie, a także tym, którzy dostarczyli kartki w imieniu swoich nieobecnych dzieci.
Jestem pewna, że dzięki Wam pojawi się ogrom uśmiechów…😀😀😀
Wczoraj nasze życzenia wyruszyły do Białegostoku…do DZIECI chorujących na dystrofię mięśniową.
Łącznie wysłaliśmy 45 przepięknych kartek wielkanocnych z życzeniami dla dzieci. Najwięcej kartek przygotowali uczniowie klasy IV (16) oraz uczniowie klasy I (12).
Jola Mirończuk 🌺
akcja kaakcj kart

 

CZYTANIE NA  DYWANIE

Klasa I wraz z wychowawcą Panią Małgorzatą Śliwińską rozpoczęła projekt „Czytanie na dywanie” – wspólne głośne czytanie książek. O tym, że warto czytać dzieciom, aby wychować mądre i świadome wartości kolejne pokolenia, od wielu już lat uświadamia nas kampania „Cała Polska czyta dzieciom”. „Czytanie na Dywanie” to regularne, cotygodniowe zajęcia z książką. Dzięki temu że dzieci siedzą na kolorowym dywanie atmosfera jest niemal domowa. Mogą poczuć się bardzo swobodnie, położyć się, zamknąć oczy i dać się ponieść opowieści. Taka forma słuchania książek służy budowaniu więzi, rozbudzaniu wyobraźni i znakomicie przekonuje do książek nawet najbardziej oporne dzieci. Regularne, głośne czytanie dzieciom pomaga w ich rozwoju i sprawia, że jako dorośli chętniej i częściej sięgają po książki.. To wspaniała okazja, by wspólnie spędzić czas przy miłej lekturze. W dniu dzisiejszym swoją książeczkę Sławomira Pejasa pt. „Bajki na leśnych ścieżkach” przeczytał nam Michał Bajer. Po wysłuchaniu wspólnie omawialiśmy treść wysłuchanego opowiadania….I już nie możemy doczekać się kolejnego spotkania z cyklu „czytanie na dywanie”.

received 529941438546655

UWAGA !!!

OPIS WYDARZENIA

13 kwietnia uczniowie Prywatnej Szkoły Podstawowej będą uczestniczyć w aktywności związanej ze świętami Wielkanocnymi. Zadaniem uczniów będzie znalezienie jaj wielkanocnych ukrytych przez królika wielkanocnego (Easter Bunny). Dzieci muszą znaleźć 10 jaj wielkanocnych. Jednak, aby włożyć je do koszyka muszą odpowiedzieć na pytania oraz zagadki, które zostawił dla nich królik wielkanocny. Tylko poprawnie udzielone odpowiedzi klasyfikują klasę do dalszego poszukiwania jaj. Po zdobyciu wszystkich jaj, uczniowie otrzymają słodkie nagrody oraz specjalne certyfikaty uczestnictwa w polowaniu na jaja wielkanocne!

Aktywność przewidziana jest na środę 13.04.22r., na 2 godzinę lekcyjną dla uczniów klas I-III. Przewidziany czas trwania wydarzenia to 45 min. Za organizację odpowiedzialna jest nauczycielka języka angielskiego.

PRZEBIEG ZAJĘĆ (KLASY I-III)

Uczniowie klas spotykają się na świetlicy i tam dostają mapę z miejscami gdzie mogą być ukryte jaja wielkanocne (każda klasa dostaje mapę, z inną kolejnością miejsc gdzie ukryte są jaja, w celu uniknięcia chaosu podczas poszukiwań). Dodatkowo, uczniowie będą wyposażeni w dodatkową mapę, na której widnieją jaja, które muszą znaleźć. Po znalezieniu danego jaja, nauczyciel podbija pieczątką odpowiednie miejsce na mapie.

SALA NR 1 – W Sali nr 1 ukryte są dwa jaja. Aby zdobyć pierwsze z nich uczniowie muszą znaleźć różnicę na obrazku zostawionym przez Easter Bunny. Aby zdobyć drugie jajo, uczniowie muszą ułożyć z rozsypanki jak najwięcej wyrazów w języku angielskim.

Przewidziany czas – 5 min.

SALA NR 2- W Sali nr 2 ukryte są dwa jaja. Aby zdobyć pierwsze z nich uczniowie muszą włożyć do przygotowanych wcześniej koszyków odpowiednią liczbę jaj (polecenia jak i kolor jaj oraz ilość jaj podane są w języku angielskim). Aby zdobyć drugie jajo, dzieci dostają specjalne jaja z zagadkami w języku angielskim. Dzieci muszą rozwiązać wszystkie zagadki, aby zdobyć jajo. Przewidziany czas – 10 min.

SALA NR 3- W Sali nr 3 na uczniów czeka specjalna gra przygotowana przez Easter Bunny. Dzieci muszą dopasować obrazki związane ze świętami wielkanocnymi do odpowiednich wyrazów w języku angielskim. Aby zdobyć kolejne jajo, uczniowie muszą uzupełnić luki w tekście opisującym przebieg Wielkanocy w Wielkiej Brytanii używając odpowiednich wyrazów. Przewidziany czas – 15 min.

ŚWIETLICA- W szkolnej świetlicy ukryte są dwa jaja. Aby je zdobyć uczniowie odczytują i rozwiązują łamigłówki pozostawione przez króliczka wielkanocnego.

Przewidziany czas – 5 min.

PLAYGROUND- Na szkolnym placu zabaw ukryte są dwa jaja. Aby je zdobyć uczniowie grają w grę „What Am I?”. Przy każdym z jaj zostawiona została zagadka opisująca jakiś przedmiot związany z Wielkanocą. Aby zdobyć jaja uczniowie muszą podać poprawną odpowiedź.

Przewidziany czas – 5 min.

Uczniowie wracają na świetlicę. Otrzymują słodkie upominki oraz certyfikaty.