Uczennice klasy 1 Zuzanna Bryniarska i Gabriela Kita przeszły do II etapu konkursu matematycznego Puchacz Piotr, który odbył się w dniu dzisiejszym w Kielcach.
Gratulujemy laureatom i życzymy dalszych sukcesów
Celem kursu było przygotowanie Uczniów do udzielania pierwszej pomocy poprzez nauczenie ich prostych umiejętności postępowania ratowniczego w sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu człowieka, a także kształtowanie w nich prawidłowych postaw społecznych w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
Chcemy, aby nasi Uczniowie byli wrażliwi oraz czuli potrzebę szybkiego reagowania w sytuacji wystąpienia zagrożenia życia lub zdrowia człowieka.
Przedstawienie z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja
Pani Agnieszka Śliz wraz z uczniami klasy IV przygotowali dla szkolnej publiczności przedstawienie upamiętniające okoliczności uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Dzień 3 maja jest świętem narodowym i świadczy o doniosłości poczynań Polaków w obronie ojczyzny i w obronie praw dla wszystkich jej obywateli. Widowisko przybliżyło nam wydarzenia z roku 1791.
Klasa II i III w dniu 24.04 wybrała się na prezentację multimedialną z lektury "Asiunia" Joanny Papuzińskiej, która odbyła się w Bibliotece Publicznej w Końskich.
24 kwietnia odbył się występ Filharmonii Świętokrzyskiej wokalno - artystyczny, na którym zaprezentowali utwory z bajki „Król Lew”. Zagrali na instrumentach akustycznych: gitara, djembe (bęben afrykański), szekery. Jak zawsze miło było posłuchać opowieści pani prowadzącej. Dziękujemy za piękny występ.
22 kwietnia uczniowie klas I - III wybrali się na spektakl z okazji Dnia Ziemi w Koneckim Centrum Kultury w Końskich.
Wyniki z Ogólnopolskiego Konkursu Przedmiotowy „Leon” – sesja jesienna klas I – III.
ŁĄCZNIE 8 LAURATÓW OTRZYMAŁO NAGRODY KSIĄŻKOWE.
ZIN. SPRAWNOŚCI KL.3
Franciszek Czarnecki 40/48 pkt., 83%, 9 miejsce, laureat
MATEMATYKA KL.3
Franciszek Czarnecki 33/41 pkt., 9 miejsce, laureat
MATEMATYKA KL.2
Konrad Dróżdż, 35/44 pkt., 80%, 10 miejsce
MATEMATYKA KL.1
Alicja Skawińska, 34/39 pkt., 87%, 6 miejsce, laureat
Julian Góral, 32/39 pkt., 82%, 8 miejsce, laureat
JĘZYK ANGIELSKI KL.3
Franciszek Czarnecki, 34/34 pkt., 100%, 1 miejsce, laureat
Aurelia Łukasiewicz, 31/34 pkt., 91%, 4 miejsce
Michał Bajer, 31/34 pkt., 91%, 4 miejsce
Jakub Młynarczyk, 31/34 pkt., 91%, 4 miejsce
Maria Sękowska, 26/34 pkt., 76%, 9 miejsce
JĘZYK ANGIELSKI KL.2
Antonina Ryng, 30/30 pkt., 100%, 1 miejsce, laureat
Gabriel Jędrzejewski, 29/30 pkt., 97%, 2 miejsce
Kornelia Kowalska, 28/30 pkt., 93%, 3 miejsce
JĘZYK ANGIELSKI KL.1
Julian Góral, 31/31 pkt., 100%, 1 miejsce, laureat
Alicja Skawińska, 30/31 pkt., 97%, 2 miejsce
Zuzanna Bryniarska, 29/31 pkt., 94%, 3 miejsce
Serdecznie gratulujemy wszystkim tak wysokich wyników.
19 kwietnia, w rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim obchodzony był Dzień Pamięci o Holokauście i przeciwdziałaniu zbrodniom przeciwko ludzkości.
Uczniowie naszej szkoły również przyłączyli się do ogólnopolskiej akcji „ŻONKILE”, organizowanej przez Muzeum Historii Żydów Polskich „POLIN”, by uczcić pamięć o ofiarach holocaustu, powstańcach Getta Warszawskiego, budować wspólną świadomość historyczną Polaków i Żydów.
Pani pedagog Marta Bryk przeprowadziła pogadanki, których celem było zobrazowanie przebiegu powstania w getcie warszawskim, z uwzględnieniem motywów i racji postępowania poszczególnych bohaterów. By podkreślić wyjątkowy charakter tego dnia, dzieci własnoręcznie przygotowały papierowe żonkile – kwiaty symbolizujące pamięć i nadzieję. Żonkile to kwiaty związane z Markiem Edelmanem, jednym z przywódców Żydowskiej Organizacji Bojowej, który w każdą rocznicę powstania dostawał te kwiaty od anonimowej osoby. Sam również, co roku 19 kwietnia, w każdą rocznicę powstania, składał pod Pomnikiem Bohaterów Getta bukiet żółtych kwiatów – często były to właśnie żonkile.
W ramach projektu firmy Henkel „Świat Młodych Badaczy”, 19.04.24r. w klasach II-III zostały przeprowadzone przez edukatorów organizacji Nauka Jest Fajna, 90 – minutowe warsztaty. Dzieci wykonywały eksperymenty badawcze. Dowiedzieli się co powoduje ubytki w zębach? W tym eksperymencie używaliśmy skorupek od jajek które podobnie jak zęby zawierają one wapń i są wrażliwe na kwasy. Dowiedzieli się również co tak naprawdę psuje zęby.
Pod koniec zajęć uczniowie otrzymali książeczkę o tym, w jaki sposób można badać i eksperymentować w domu.
Dziękujemy za ciekawe i pouczające doświadczenia Pani prowadzącej.