Przedstawiamy wyniki ogólnopolskiego konkursu OLIMPUS z języka angielskiego, języka polskiego oraz matematyki uczniów klas I,II i III. Wszystkim serdecznie gratulujemy wyników i życzymy dalszych sukcesów.
"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki"
Uczniowie klasy II zakończyli realizację II modułu projektu "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki". W tej części modułu omówiliśmy lekturę Marii Kownackiej " Plastusiowy pamiętnik". Dzieci uzupełniły swoje lekturniki, wykonały figurki z plasteliny przedstawiające głównego bohatera Plastusia oraz wykonały samodzielne przybory szkolne do piórnika.
Warsztaty
"Z WIZYTĄ W PASIECE"
W dniu 27 kwietnia w naszej szkole odbyły się warsztaty o tematyce "Z wizytą w pasiece". Na zaproszenie Pani Anny Dróżdż wychowawcy klasy III zajęcia poprowadził lekarz wet. Pan Robert Narożnicki który należy do Rejonowego Koła Pszczelarzy w Końskich. Warsztaty odbyły się dla uczniów klas I-III. Dzieci z zainteresowaniem wysłuchały Pana Roberta opowiadającego o pracy pszczelarza, obejrzały podstawowy sprzęt jaki używany jest w pasiece, spróbowały naturalnego miodu.
KONKURS MATEMATYCZNY "PUCHACZ PIOTR"
Drodzy rodzice, kochani uczniowie
CZYTANIE NA DYWANIE
Klasa I wraz z wychowawcą Panią Małgorzatą Śliwińską rozpoczęła projekt „Czytanie na dywanie” – wspólne głośne czytanie książek. O tym, że warto czytać dzieciom, aby wychować mądre i świadome wartości kolejne pokolenia, od wielu już lat uświadamia nas kampania „Cała Polska czyta dzieciom”. „Czytanie na Dywanie” to regularne, cotygodniowe zajęcia z książką. Dzięki temu że dzieci siedzą na kolorowym dywanie atmosfera jest niemal domowa. Mogą poczuć się bardzo swobodnie, położyć się, zamknąć oczy i dać się ponieść opowieści. Taka forma słuchania książek służy budowaniu więzi, rozbudzaniu wyobraźni i znakomicie przekonuje do książek nawet najbardziej oporne dzieci. Regularne, głośne czytanie dzieciom pomaga w ich rozwoju i sprawia, że jako dorośli chętniej i częściej sięgają po książki.. To wspaniała okazja, by wspólnie spędzić czas przy miłej lekturze. W dniu dzisiejszym swoją książeczkę Sławomira Pejasa pt. „Bajki na leśnych ścieżkach” przeczytał nam Michał Bajer. Po wysłuchaniu wspólnie omawialiśmy treść wysłuchanego opowiadania….I już nie możemy doczekać się kolejnego spotkania z cyklu „czytanie na dywanie”.
UWAGA !!!
OPIS WYDARZENIA
13 kwietnia uczniowie Prywatnej Szkoły Podstawowej będą uczestniczyć w aktywności związanej ze świętami Wielkanocnymi. Zadaniem uczniów będzie znalezienie jaj wielkanocnych ukrytych przez królika wielkanocnego (Easter Bunny). Dzieci muszą znaleźć 10 jaj wielkanocnych. Jednak, aby włożyć je do koszyka muszą odpowiedzieć na pytania oraz zagadki, które zostawił dla nich królik wielkanocny. Tylko poprawnie udzielone odpowiedzi klasyfikują klasę do dalszego poszukiwania jaj. Po zdobyciu wszystkich jaj, uczniowie otrzymają słodkie nagrody oraz specjalne certyfikaty uczestnictwa w polowaniu na jaja wielkanocne!
Aktywność przewidziana jest na środę 13.04.22r., na 2 godzinę lekcyjną dla uczniów klas I-III. Przewidziany czas trwania wydarzenia to 45 min. Za organizację odpowiedzialna jest nauczycielka języka angielskiego.
PRZEBIEG ZAJĘĆ (KLASY I-III)
Uczniowie klas spotykają się na świetlicy i tam dostają mapę z miejscami gdzie mogą być ukryte jaja wielkanocne (każda klasa dostaje mapę, z inną kolejnością miejsc gdzie ukryte są jaja, w celu uniknięcia chaosu podczas poszukiwań). Dodatkowo, uczniowie będą wyposażeni w dodatkową mapę, na której widnieją jaja, które muszą znaleźć. Po znalezieniu danego jaja, nauczyciel podbija pieczątką odpowiednie miejsce na mapie.
SALA NR 1 – W Sali nr 1 ukryte są dwa jaja. Aby zdobyć pierwsze z nich uczniowie muszą znaleźć różnicę na obrazku zostawionym przez Easter Bunny. Aby zdobyć drugie jajo, uczniowie muszą ułożyć z rozsypanki jak najwięcej wyrazów w języku angielskim.
Przewidziany czas – 5 min.
SALA NR 2- W Sali nr 2 ukryte są dwa jaja. Aby zdobyć pierwsze z nich uczniowie muszą włożyć do przygotowanych wcześniej koszyków odpowiednią liczbę jaj (polecenia jak i kolor jaj oraz ilość jaj podane są w języku angielskim). Aby zdobyć drugie jajo, dzieci dostają specjalne jaja z zagadkami w języku angielskim. Dzieci muszą rozwiązać wszystkie zagadki, aby zdobyć jajo. Przewidziany czas – 10 min.
SALA NR 3- W Sali nr 3 na uczniów czeka specjalna gra przygotowana przez Easter Bunny. Dzieci muszą dopasować obrazki związane ze świętami wielkanocnymi do odpowiednich wyrazów w języku angielskim. Aby zdobyć kolejne jajo, uczniowie muszą uzupełnić luki w tekście opisującym przebieg Wielkanocy w Wielkiej Brytanii używając odpowiednich wyrazów. Przewidziany czas – 15 min.
ŚWIETLICA- W szkolnej świetlicy ukryte są dwa jaja. Aby je zdobyć uczniowie odczytują i rozwiązują łamigłówki pozostawione przez króliczka wielkanocnego.
Przewidziany czas – 5 min.
PLAYGROUND- Na szkolnym placu zabaw ukryte są dwa jaja. Aby je zdobyć uczniowie grają w grę „What Am I?”. Przy każdym z jaj zostawiona została zagadka opisująca jakiś przedmiot związany z Wielkanocą. Aby zdobyć jaja uczniowie muszą podać poprawną odpowiedź.
Przewidziany czas – 5 min.
Uczniowie wracają na świetlicę. Otrzymują słodkie upominki oraz certyfikaty.