BIBLIOTEKA SZKOLNA
„Dobra książka, to najwierniejszy przyjaciel, zawsze obecny, to wszystkim dostępne źródło ukojenia i rozkoszy, to dyskretny mistrz, który nas kształci i udoskanala, na każde nasze żądanie.” – Feliks Chwalibóg
NOWA SALA
W naszej szkole powstała nowa sala do integracji sensorycznej (SI) służąca do pracy z dziećmi z zaburzeniami nadwrażliwości na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe. Terapia integracji sensorycznej (SI) wspomaga rozwój układu nerwowego dziecka. Oparta jest głównie na zabawie, zaś ćwiczenia dostosowane są do poziomu rozwojowego dziecka. Wśród używanego sprzętu zostało zakupione różnego typu huśtawki, hamaki, platformy równoważne, duże piłki i wałki, deskorolki, talerze obrotowe itp. W czasie terapii dziecko ma nie tyle nauczyć się konkretnych umiejętności, ile raczej usprawnić.
DRODZY UCZNIOWIE, SZANOWNI RODZICE/OPIEKUNOWIE!
Rozpoczęcie roku szkolnego odbędzie się w dniu 1 września 2022 r.:
- o godz. 9.00 - klasy I-III na auli szkolnej na I piętrze, a następnie w salach z wychowawcami: parter: kl. I - sala nr 3 - pani Anita Gibała, kl. II - sala nr 1- pani Małgorzata Śliwińska,klasa III - sala nr 2 - pani Justyna Tomala;
- o godz. 10.30 - klasy IV-VIII na auli szkolnej na Ipiętrze, a następnie w salach z wychowawcami : I piętro: kl. IV - sala nr 13 - pani Aleksandra Zaborowska, - kl. V - sala nr 14 - pani Jolanta Mirończuk, II piętro: kl. VI - sala nr 33 - pani Agnieszka Nowak, klasa VIII - sala nr 26 - pani Marta Bryk.
Serdecznie zapraszamy!
Warsztaty z grafiki 2D/3D
W ramach projektu " Cyfrowa szkoła innowacją w nauczaniu" w roku szkolnym 2021/2022 mieliśmy okazję uruchomić pracownie druku 3D. Uczniowie zapoznali się z podstawami projektowania 2D oraz 3D.
Na zajęciach dodatkowych uczniowie mieli okazję zapoznać się z projektowaniem grafiki cyfrowej przy pomocy profesjonalnego tabletu graficznego, którego prace mogli zobaczyć na ekranie tablicy interaktywnej. W ciągu kilku zajęć przedstawiono działanie od momentu jego uruchomienia aż po połączenie z komputerem. Zaprezentowano dostępne oprogramowanie i wyjaśniono działanie poszczególnych programów.
Uczniowie mieli przyjemność zapoznania się ze stylami artystycznymi oraz technikami tworzenia grafiki takiej jak: obrazki koncepcyjne, szkice oraz wizualizacje. Każdy z uczniów po zapoznaniu się z zasadami działania tabletu miał możliwość chwycić piórko i przetestować jego działanie. Następnie rozmawialiśmy na temat ulubionych bajek, kreskówek, animacji i komiksów.
Równolegle do zajęć z grafiki cyfrowej odbywały się dodatkowe lekcje z projektowania oraz drukowania w trójwymiarze.
Głównym celem tych zajęć było zaznajomienie uczniów z podstawami projektowania na komputerze. Uczestnicy zapoznali się dostępnymi programami umożliwiającymi prace z trójwymiarowymi obiektami. W dalszej kolejności przedstawiono podstawy działania trójwymiarowej grafiki na komputerze. Oprócz zapoznania się z teorią uczniowie zobaczyli rozwój tej technologii w przeciągu ostatnich lat a także dostrzegli możliwości wykorzystania jej przez liderów na rynku cyfrowym, z branży filmowej, gier komputerowych czy producentów muzyki z gatunku pop oraz rap. Te dodatkowe zajęcia informatyczne poza zaprezentowaniem teorii miały na celu nabycie przez nich podstawowych umiejętności projektowania oraz przedstawienia projektu w postaci prostej wizualizacji.
W trakcie kilkugodzinnych zajęć lekcyjnych przeprowadzono warsztaty z programu "Blender3D" w którym to uczniowie mieli możliwość zaprojektowania breloczka do kluczy ze swoim imieniem i nazwiskiem. W celu wdrożenia w szkole technologii druku3D poza zaznajomieniem się z zasadami praktycznymi oraz zastosowaniem projektowania mogli zobaczyć prace drukarek 3d znajdujących się w sali informatycznej.
Pierwszy projekt z francuskiej inicjatywy "InMoov" polegał na budowie androida ludzkich rozmiarów.
Uczniowie mogli obserwować oraz pomagać przy składaniu wydrukowanych elementów.
Drugi projekt poległ na wydruku breloków do kluczy z imieniem oraz nazwiskiem każdego uczestnika zajęć dodatkowych, aby po zakończeniu każdy uczeń mógł wynieść z lekcji coś więcej niż wiedzę i umiejętności, mianowicie drobny upominek w postaci wydrukowanego breloczka do kluczy.
Warsztaty zakończyły się pomyślnie. Udało się przeprowadzić wszystkie zaplanowane lekcje a uczniowie na zakończenie roku szkolnego odebrali swoje wydrukowane breloczki.